Consumentenbond

 

KLACHTENKOMPAS IS VAN DE CONSUMENTENBOND. www.klachtenkompas.nl

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/broyeurfabriek/images/klachtenkompas.jpg
BROYEURFABRIEK-NEDERLAND is lid van Klachtenkompas van de Consumenenbond.

Een consument die meent dat BROYEURFABRIEK-NEDERLAND een garantieklacht niet naar behoren heeft afgehandeld kan dit ter afwikkeling voorleggen bij Klachtenkompas, welke openbaar, dus zonder lidmaatschap van de Consumentenbond op het internet wordt afgehandeld.

 

 

Lees over uw rechten inzake klachten binnen én buiten de garantietermijn:

BRON:  http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-hulp/garantie/buiten-garantietermijn/

Wat zijn mijn rechten?
Wat kan ik het beste doen?

Volgens de wet heeft u recht op een deugdelijk product. Dat betekent dat het product moet voldoen aan de verwachting die u ervan mag hebben.

Wat u mag verwachten is afhankelijk van bijvoorbeeld de prijs, de mededelingen van de verkoper en het soort product.

Gaat een product eerder stuk dan verwacht, dan moet de verkoper repareren of vervangen. Het product moet wel normaal gebruikt zijn.

Als de verkoper u niet wil helpen omdat de garantie is verlopen, kunt u hem aanspreken omdat het product ondeugdelijk is.

 

Mijn rechten?

*Je hebt recht op een goed product dat beantwoordt aan de verwachting die je ervan mag hebben.

*Als je op normale wijze met het product omgaat en er ontstaat een gebrek dat niet veroorzaakt is door slijtage, dan moet de verkoper repareren of vervangen.

*Als het product binnen 6 maanden na levering stuk gaat, gaat de wet ervan uit dat het product niet goed is. De verkoper moet het tegendeel bewijzen, bijvoorbeeld door aan te tonen dat het product niet goed is gebruikt.

*Als het product na meer dan 6 maanden na levering stuk gaat, zul je zelf moeten aantonen dat het product ondeugdelijk is.

*Als je een gebrek ontdekt aan een product, moet je dit zo spoedig mogelijk aan de verkoper laten weten. Als je binnen 2 maanden na ontdekking hebt geklaagd, ben je volgens de wet op tijd.

*Je moet de verkoper de mogelijkheid geven om het probleem op te lossen. Je hebt in eerste instantie recht op gratis herstel of vervanging.

*De verkoper moet het probleem kosteloos, binnen redelijke termijn en zonder ernstige overlast oplossen. De termijn is afhankelijk van het product en het probleem.

*Als de reparatie de levensduur van het product verlengt, kun je afspreken dat je een deel van de reparatiekosten zelf betaalt.

*Als de verkoper het product niet wil of kan herstellen of vervangen, kun je de overeenkomst ontbinden en je geld terugvragen. Een verkoper kan een deel van het betaalde bedrag inhouden voor de periode dat je het product al hebt gebruikt.

*Als je het ondeugdelijke product wilt houden, kun je de verkoper voorstellen een lagere prijs ervoor te betalen waardoor je dus een deel van het aankoopbedrag van hem moet terugkrijgen.

 

Wat kan ik het beste doen?

*Als het product buiten de garantie stuk gaat, probeer er dan eerst mondeling uit te komen met de verkoper.

*Kom je er in de winkel niet uit, stuur dan een (aangetekende) brief naar de verkoper. Leg het probleem duidelijk en chronologisch uit en vraag om een reactie binnen 2  weken. Hieronder staan een aantal voorbeeldbrieven die je kunt gebruiken. Bewaar zelf altijd een kopie van de definitieve brief!

*Reageert de verkoper niet of niet naar tevredenheid op jouw brief dan kun je, als de verkoper is aangesloten bij een geschillencommissie, je klacht voorleggen bij de betreffende geschillencommissie. Let op: je kunt pas naar de geschillencommissie nadat je schriftelijk bij de verkoper hebt geklaagd.

*Als de verkoper niet is aangesloten bij een geschillencommissie en je hebt een rechtsbijstandsverzekering dan kun je die inschakelen. Heb je die niet, dan kun je contact opnemen met de Consumentenbond. Als lid krijg je bij ons persoonlijk juridisch advies (070) 445 45 45.

WILT U EEN VRAAG STELLEN OF ONS EEN
ANDER BERICHT STUREN?

  Klik hier:
    
sales@broyeurfabriek.com

 

U ONTVANGT ZSM EEN ANTWOORD.

 

      

Voor een correcte werking maakt deze website gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.